Tradycją jest, że pierwsza po wakacjach szkolna dyskoteka ma charakter odblaskowy. W dniu 12 października 2017 roku odbyła się impreza, podczas której każdy uczeń, który chciał wziąć udział w zabawie, musiał zaprezentować założony dowolny element odblaskowy. Pojawiły się różne pomysły „wejściówek”. Była odblaskowa odzież, obuwie, biżuteria, dodatki oraz typowe odblaski wkomponowane w strój.
Wszyscy bawili się doskonale do różnorodnej muzyki, nad którą czuwali chłopcy z klasy VII, pod przewodnictwem Daniela Nowaka, Rafała Sowy i Jakuba Barnasia.
Bufet zorganizowała gromada zuchowa „Mieszkańcy Stumilowego Lasu”.
Dyskoteka odblaskowa jest kolejnym działaniem, które wpisuje się w realizację zadań konkursu „Odblaskowa Szkoła”.
W październiku uczniowie klas 2 i 3b uczestniczyli w spotkaniu z panią Jolantą Reisch- Klose, dziennikarką i pisarką. Podczas prelekcji uczniowie zapoznali się z procesem powstawania książek i ich historią oraz obejrzeli fotografie starych ksiąg z różnych zakątków świata. Dzięki spotkaniu dzieci utwierdziły się w przekonaniu, że książki uczą, rozwijają wyobraźnię i są prawdziwymi przyjaciółmi każdego człowieka.
2 października, w naszej szkole odbył się pokaz zaprezentowany przez dwóch panów z grupy Zaelektryzowani. Spektakl nosił tytuł Naukowa epidemia, czary mary i alchemia.
Jak co roku uczniowie klas gimnazjalnych wzięli udział w Małopolskiej Nocy Naukowców, która miała miejsce 29 września w budynkach szkół wyższych w Krakowie. Celem wycieczki było zaciekawienie uczniów naukami ścisłymi oraz dobra zabawa. Opiekę nad uczniami sprawowały panie Barbara Rybak, Anna Podwyszyńska i pan Antoni Baluk. Spod szkoły wyjechaliśmy o godz17.00 a około godz. 18.00 byliśmy już na Akademii Górniczo-Hutniczej na Wydziale Metali Niezależnych.
Uprzejmie informujemy, że rozpoczynamy realizację projektu unijnego „Zwiększamy szanse na lepszą przyszłość – program rozwoju kompetencji uczniów i nauczycieli szkół podstawowych (z klasami gimnazjalnymi) w gminie Kłaj”. Projekt będzie realizowany przez dwa lata szkolne od września 2017 do czerwca 2019 r. Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych: informatycznych, matematycznych i przyrodniczych uczniów szkoły podstawowej z oddziałami gimnazjalnymi oraz podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie kształcenia kompetencji kluczowych u uczniów z wykorzystaniem innowacyjnych i aktywnych metod nauczania.
Cel projektu planujemy osiągnąć przez:
- zrealizowanie programów wyrównawczych dla uczniów/uczennic z matematyki i przedmiotów przyrodniczych ukierunkowanych na wyrównywanie szans edukacyjnych i zmniejszanie dysproporcji w ich osiągnięciach szkolnych;
- zrealizowanie zajęć rozwijających umiejętności uczniów/uczennic ukierunkowanych na informatykę, matematykę i przedmioty przyrodnicze w formie warsztatów i zajęć laboratoryjnych;
- zrealizowanie szkoleń dla nauczycieli/nauczycielek w zakresie kształcenia
kompetencji kluczowych u uczniów/uczennic z wykorzystaniem innowacyjnych oraz aktywnych metod nauczania;
- zrealizowanie wycieczek rozwijających kompetencje interdyscyplinarne;
- wyposażenie pracowni informatycznej – mobilnej, matematycznej, i przyrodniczej.
Perspektywicznym celem działań związanych z realizacją projektu jest rozwijanie u dzieci i młodzieży kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy w zakresie przedmiotów przyrodniczych, matematyki i kompetencji informatycznych oraz rozwój kompetencji i umiejętności zawodowych nauczycieli w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi oraz technologii informacyjnych i komunikacyjnych w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych i matematyki oraz doskonalenie w zakresie pracy metodą eksperymentu.