Problem nadmiernej produkcji odpadów na świecie jest problemem nie mniej ważnym niż; globalne ocieplenie , dziura ozonowa, czy kwaśne deszcze.
Aby wyobrazić i uzmysłowić sobie skalę zagrożenia naszej planety nadmierną produkcją odpadów poznajmy kilka faktów i liczb dotyczących tego problemu;
- w roku 2016 w państwach Unii Europejskiej wytworzono około 2,5 miliarda ton odpadów,
- w polskich domach powstaje rocznie 12 milionów ton śmieci , z czego 2 miliony ton trafia na dzikie wysypiska śmieci,
- wielka pacyficzna plama śmieci ma powierzchnię około 1,6 miliona kilometrów kwadratowych,
- szacuje się, że obecnie na powierzchni oceanów znajduje się około 100 milionów ton odpadów.
Wobec tak zatrważających faktów potrzebne jest natychmiastowe działanie wszystkich ludzi, a właściwa segregacja odpadów, które wytwarzamy może być naszym znaczącym wkładem w ratowanie Ziemi.
Również w szkole na korytarzach pojawiły specjalnie oznaczone kosze na różne odpady ( papier, plastik, metal, szkło i odpady niezmieszane). Aby skutecznie segregować odpady w naszej szkole uczniowie klasy 8 przygotowali i przedstawili swoim młodszym kolegom krótką praktyczną lekcję w formie inscenizacji na temat ,, Jak segreguje śmieci rodzina Kowalskich?’’
Podczas prezentacji uczennice klasy 8 tłumaczyli , które odpady można wrzucać do poszczególnych koszy oraz których nie należy do nich wrzucać. Wyjaśnili również co to są odpady niebezpieczne, organiczne i wielkogabarytowe. Uczennice klasy 5b przygotowały plakaty o segregacji śmieci , które stanowiły tło dla przygotowanej inscenizacji.
Młodsi koledzy i koleżanki uważnie wysłuchali wystąpienia uczniów klasy 8 i miejmy nadzieję, że od dzisiaj będą stosować prawidłowe zasady segregacji odpadów w szkole. Gdyby jednak niektórzy uczniowie mieli wątpliwości, to zawsze mogą skorzystać z instrukcji, które będą wywieszone nad koszami. Gdyby to nie rozwiązało problemu to można odwołać się do wiedzy rodziny Kowalskich, która o segregacji odpadów wie wszystko.