^Powrót na górę
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Dzwonki

  1. 8.00-8.45
  2. 8.55-9.40
  3. 9.50-10.35
  4. 10.45-11.30
  5. 11.40-12.25
  6. 12.45-13.30
  7. 13.40-14.25
  8. 14.35-15.20
  9. 15.30-16.15

Pozostałe

Biulety Informacji Publicznej

synergia logo

facebook

enter

 

 

ZPB

Zintegrowany Plan Działań na rok szkolny 2016/2017

  1. DIAGNOZA PROBLEMU
  • nadmierne korzystanie z urządzeń elektronicznych

1. Przeprowadzenie ankiety w klasach 1-3 Szkoły Podstawowej dotyczącej korzystania dzieci z urządzeń elektronicznych oraz kontroli rodzicielskiej w tym zakresie. ( wrzesień 2016r.)

Wnioski z ankiet przeprowadzonych w 2016 roku, do realizacji w bieżącym roku:

- uzależnienia młodzieży od Internetu i telefonu komórkowego.

W kwietniu 2016 roku, w grupie młodzieży gimnazjalnej Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Targowisku, przeprowadzona została ankieta na temat uzależnienia młodzieży od Internetu. Na podstawie przeprowadzonej diagnozy ustalono że:

a) 15% dziewcząt i 7,4% chłopców ocenia siebie jako osoby uzależnione od Internetu. Kolejne 11% dziewcząt i 4% chłopców nie jest pewne, czy to już uzależnienie. Zatem 26% dziewcząt oraz 11,2% chłopców uważa się za osoby uzależnione lub raczej uzależnione od Internetu, co stanowi 16,7% wszystkich badanych uczniów.                                                               b) Niemal wszyscy ankietowani uważający się za osoby uzależnione zaznaczyły w swoich arkuszach, że czas wolny spędzają surfując po Internecie. Każdy z nich określił swój dzienny czas spędzony w sieci na minimum 4 godziny oraz, że loguje się do Internetu przynajmniej 3 razy dziennie. Dodatkową informacją łączącą tę grupę jest fakt, że przynajmniej od trzech lat korzystają z Internetu. Nie bez znaczenia okazała się dostępność do tego medium, gdyż 100% uczniów uznających swoje uzależnienie, loguje sie do Internetu za pomocą telefonu komórkowego.                                                                                                                                      c) Następnym wspólnym aspektem większości osób podających się za uzależnionych jest posiadanie podstawowych umiejętności w zakresie obsługi komputera, czyli obsługa programów użytkowych, gier i surfowanie.                                                                                         d) Grupę osób uzależnionych od Internetu łączy fakt występowania problemów zdrowotnych oraz to, że nie wyobrażają sobie życia bez Internetu.

Wnioski:

Młodzież gimnazjalna jest w pełni świadoma destrukcyjnego wpływu Internetu i telefonu na ich stan zdrowia fizycznego. Mimo to, samokontrola nie jest możliwa. Tylko odpowiedzialne zaangażowanie rodziców może zapobiec wielogodzinnemu surfowaniu w sieci i konsekwencjom utraty zdrowia przez ich małoletnie dzieci.

  • Środki uzależniające

- diagnoza stosowania przez uczniów klasa IV- VI i Gimnazjum używek oraz środków uzależniających w tym nowe narkotyki.

Ankieta przeprowadzonej w grupie uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej oraz gimnazjalistów we wrześniu 2015 roku na temat stosowania przez nich używek, w tym nowych narkotyków wskazuje, iż zdecydowana większość, bo 90% uczniów naszej szkoły nie sięga po środki uzależniające. Jednak pozostała grupa uczniów, którzy sięgają po nie wskazuje na konieczność podejmowania działań podnoszących świadomość zagrożenia jakie środki uzależniające powodują dla ich życia i prawidłowego rozwoju.

  • bezpieczeństwo

- wizja lokalna miejsc niebezpiecznych na terenie miejscowości Targowisko,

W dniu 18.09.2015 roku podczas pierwszego spotkania z rodzicami, skierowano prośbę o wskazanie miejsc niebezpiecznych na terenie Targowiska.

Rodzice zwrócili uwagę na następujące problemy:

Brak chodnika przy drodze prowadzącej do szkoły.

Brak chodnika na drodze powiatowej prowadzącej od Kłaja do Targowiska.

Brak bezpiecznych przejść dla pieszych na drogach w Targowisku /pasy, sygnalizacja/

Brak widoczności przy skręcie w lewo z górki w ślepą drogę do Wajdy oraz zła widoczność na ulicy Ostrej.

Pijane osoby pod sklepem i przy Wiejskim Domu Kultury.

Zniszczony, dziurawy mostek koło Patryka Nowaka.

- wizja lokalna miejsc niebezpiecznych na terenie szkoły

We wrześniu 2015 roku zebrano informacje od rodziców, uczniów oraz pracowników szkoły nt miejsc niebezpiecznych na terenie szkoły.

Zwrócono uwagę na następujące problemy:

Nierówne boisko i rozsypane szkło.

Na hali brak materaców na ścianie przy bramkach.

Ławeczki na hali, które przeszkadzają podczas biegania.

Rozcięte ręce na chropowatych ścianach.

W łazience rozlana woda powoduje, że jest ślisko.

Wypaczone drzwi w damskiej ubikacji.

Brak zamków w drzwiach toalet damskich na hali i korytarzu.

W zimie śliskie schody.

Niebezpieczne są schody na świetlicę.

Miejsca najbardziej niebezpieczne w szkole to szatnia i okolice sklepiku.

Wnioski do realizacji w bieżącym roku szkolnym:

- ponowienie monitu do władz gminy w celu zniwelowania miejsc niebezpiecznych wskazanych w ankietach na terenie miejscowości,

- zwracanie szczególnej uwagi na czystość w toaletach ( rozlana woda) – podczas przerw szczególnie,

- na bieżąco usuwanie usterek,

- solidne pełnienie dyżurów nauczycielskich podczas przerw, szczególnie w miejscach newralgicznych.

  • Ewaluacja programu wychowawczego i profilaktyki
  • Ankieta, której celem była diagnoza problemów mających miejsce w szkole oraz ewaluacja szkolnego programu wychowawczego i profilaktyki.

Ankietę przeprowadzono 8 kwietnia 2016 r. podczas spotkań z rodzicami. Wnioski do działań są następujące:

1.W roku szkolnym 2016/17 zaproponować uczniom, rodzicom i nauczycielom szkolenie dotyczące uzależnienia od Internetu, telefonu komórkowego. Kontakt ze specjalistą w tej dziedzinie.

2.Lepsza polityka informacyjna dotycząca działań profilaktycznych i wychowawczych realizowanych w szkole.

3.Zaproponowanie starszym uczniom możliwości skorzystania z dodatkowych zajęć oraz zmobilizowanie ich do regularnego uczestnictwa w nich poprzez wyższą ocenę z zachowania.

Zagadnienia profilaktyczno-wychowawcze do realizacji w roku szkolnym 2016/2017

  1. Organizować spotkania, warsztaty dla rodziców, których celem będzie podniesienie świadomości zagrożeń, jakie wynikają z nadmiernego korzystania przez ich pociechy z urządzeń elektronicznych : komputer, telewizor, telefon.
  2. Podejmować działania, których celem jest podnoszenie kompetencji rodzicielskich w zakresie nabywanie umiejętności komunikowania z dzieckiem i stawiania wymagań.
  3. Podejmować działania profilaktyczno- wychowawczych w grupie uczniów, dotyczące środków uzależniających oraz korzystania z mediów elektronicznych.

4. Budowa wielofunkcyjnego boiska sportowego.

      5. Polityka informacyjna, w której należy zwrócić uwagę na podkreślenie działań profilaktycznych i wychowawczych.

  1. DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA

II. 1 Środki uzależniające

  1. Realizacja w klasach 1-3 do programu profilaktycznego "Nie pal przy mnie proszę".
  2. Realizacja w klasach starszych i gimnazjum programu profilaktycznego "Znajdź właściwe rozwiązanie"
  3. Realizowanie w klasie pierwszej programu profilaktycznego "Cukierki".
  4. Organizowanie spotkań ze specjalistami w zakresie środków uzależniających, szczególnie nowych narkotyków.
  5. Realizacja wybranych zagadnień dotyczących trudnych emocji oraz zachowań agresywnych wg programu "Spójrz inaczej".
  6. Podnoszenie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach rówieśniczych poprzez wprowadzenie mediacji rówieśniczych ( kontynuacja szkoleń oraz realizacja praktycznych rozwiązań na gruncie szkoły).
  7. Kontynuacja starań dotycząca zakupu programu profilaktycznego "Program domowych detektywów".

II. 2. Bezpieczeństwo na terenie w szkole i wokół szkoły

  • Monitorowanie noszenia kamizelek odblaskowych przez uczniów.
  • Udział w konkursie „Odblaskowa Szkoła”.
  • Wykorzystanie monitoringu szkolnego do poprawy bezpieczeństwa w szkole.
  • Podnoszenie jakości dyżurów nauczycielskich i uczniowskich.
  • Próbna ewakuacja.
  • Praca szkolnych mediatorów

II. 3. Cyberprzemoc

- Organizacja zajęć dla uczniów w zakresie umiejętnego korzystania z dóbr, jakimi są urządzenia elektroniczne.

- Rozbudowanie propozycji aktywnego spędzania czasu wolnego.

- Zaproponowanie rodzicom pomocy w zakresie korzystania przez dzieci z mediów elektronicznych.

II.4. Realizacja programów profilaktycznych

II. 5. Podnoszenie wiedzy i umiejętności kadry pedagogicznej

- Szkolenia w zakresie radzenia sobie ze stresem.

- Problem wypalenia zawodowego.

II. 6. Modyfikacje programu profilaktycznego szkoły

  • Projekt programu do analizy i akceptacji przez Rodziców, następnie zatwierdzenie przez Radę Pedagogiczną.
  1. Edukacja i budowanie postaw

III. 1. Modyfikacja Programu Wychowawczego Szkoły

-Modyfikacja Szkolnego Programu Profilaktyki oraz nowelizacja Programu Wychowawczego Szkoły.

III. 2. Udział w projektach unijnych, programach, konkursach

  • Odblaskowa Szkoła, Droga do szkoły
  • Mały Mistrz,
  • Trzymaj Formę
  • Książki naszych marzeń
  • Klub Bezpiecznego Puchatka
  • Organizacja konkursów szkolnych: bibliotecznych, profilaktycznych
  • Spotkania z policjantem nt bezpieczeństwa na drogach oraz w sieci, odpowiedzialność karna nieletnich,
  • szkolenie dla rodziców i uczniów dotyczące uzależnienia od komputera i telefonu
  • podnoszenie kompetencji rodzicielskich
  • organizacja zajęć przygotowujących do wyboru dalszego kierunku kształcenia
  • Stałe uroczystości szkolne, patriotyczne
  • Wycieczki
  • Współpraca ze środowiskiem lokalnym
  • Wierzba bez granic
  • Cykl spotkań nt. Szkoła dawniej
  • 130-o-lecie szkoły w Targowisku
  • Dzień Papieski
  • Działanie Samorządu Szkolnego
  • Harcerstwo
  • uruchomienie Szkolnego Koła Wolontariatu
  • Rozpoczęcie działalności Mediatorów Szkolnych

III. 3. Udział w spektaklach teatralnych, lekcjach bibliotecznych, uroczystościach szkolnych, lokalnych, patriotycznych.

III. 4. Działalność charytatywna

Góra Grosza

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy

Zbiórka nakrętek plastikowych na rehabilitację chorego dziecka

Działalność Szkolnego Koła Wolontariatu

Akcje drużyny harcerskiej

Zbiórka karmy dla zwierząt w schronisku

Zbiórka nowych maskotek dla dzieci w szpitali w Prokocimiu na Mikołajki- akcja harcerska.

IV. Promocja zdrowia

  1. Udział w akcjach:

: Śniadanie daje moc

: Zdrowe-nietrudne

: Dzień zdrowego śniadania 09.11.2016r.

: Owocowy tydzień

: Udział w akcjach ogłaszanych w trakcie trwania roku szkolnego

IV.2. Realizacja projektów:

: Mały Mistrz- klasa I

: Wyjazdy na basen

: Spotkanie z dietetykiem

:Trzymaj Formę

Higiena jamy ustnej – stomatolog

Pielęgniarka szkolna – fluoryzacja zębów, bilans, pierwsza pomoc przedmedyczna, bandażowanie

Spotkanie ze sportowcem

Dzień sportu

Obchody Światowego Dnia Zdrowia

udział w akcjach proponowanych przez Sanepid

Warsztaty z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej

Realizacja programów profilaktycznych: Nie pal przy mnie proszę, Zdrowe- nietrudne, Znajdź właściwe rozwiązanie, Spójrz Inaczej.

IV. Współpraca z partnerami

Wójt Gminy – miejsca niebezpieczne w Targowisku

Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Targowisko

Sołtys wsi Targowisko

Koło Gospodyń Wiejskich w Targowisku

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kłaju

Sąd Rodzinny i Nieletnich w Krakowie

Gminna Komisja ds Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kłaju

Gminna Koalicja ds Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie

Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Wieliczce

Komenda Policji w Niepołomicach

Komenda Powiatowa Policji w Wieliczce

Biblioteka Gminna w Kłaju

Związek Harcerstwa Polskiego Hufiec Wieliczka

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Wieliczce

V. Infrastruktura

- Rozbudowa monitoringu szkolnego

  • Budowa boiska sportowego
  • Dostosowanie pomieszczenia dla potrzeb szkolnych mediatorów

VI. Promocja ZPB

  • Informacje na stronie szkoły
  • Informacje w gazecie lokalnej
Copyright © 2013. ZSO Targowisko Rights Reserved.


Facebook