^Powrót na górę

enter

Aktualności

Niezapomniana wycieczka do Kotliny Kłodzkiej

W poniedziałek 28 maja uczniowie klasy czwartej, szóstej oraz dwie uczennice klasy 3G zebrali się pod szkołą o godzinie 6:15 (gdzie czekał już na nas autokar). Razem z opiekunami było nas 38 osób. Wyjechaliśmy o 6:30, a na miejsce dotarliśmy około południa.

Zwiedzanie zaczęliśmy od Złotego Stoku, gdzie lokalny przewodnik przeprowadził nas przez Kopalnię Złota. Później mieliśmy czas wolny na kupienie pamiątek.

Następnie o godzinie 14:30 spotkaliśmy się z przewodnikiem sudeckim i pojechaliśmy do Wambierzyc, gdzie obejrzeliśmy najstarszą ruchomą szopkę w Polsce. Kolejnym punktem wycieczki było podejście na Szczeliniec Wielki - najwyższy szczyt Gór Stołowych. Po pokonaniu podejśćia składającego się z ponad sześciuset stopni, mogliśmy podziwiać wspaniałą panoramę roztaczającą się z wierzchołka. Podczas zejścia wszyscy uczestnicy udali się się do "piekła" by następnie przez "czyściec" dostać się do "nieba". Niektórzy z nas mieli spore problemy aby przedostać się przez ciasne korytarze usytuowane między skałami.

Po przyjeździe do Ośrodka „Karolinka”w Polanicy-Zdrój zjedliśmy obiadokolację i zostaliśmy na nocleg. Oczywiście przed spaniem zagraliśmy obowiązkowy mecz w piłkę siatkową.

We wtorek 29 maja o 8:00 zjedliśmy śniadanie. Następnie odwiedziliśmy Duszniki Zdrój gdzie zwiedziliśmy Muzeum Papiernictwa z lokalnym przewodnikiem. Zobaczyliśmy też Dworek Chopina, Kaplicę Czaszek i ok 15-16:00 wędrowaliśmy z przewodnikiem po Błędnych Skałach.

Po powrocie do ośrodka udaliśmy się na obiadokolację. Po posiłku część z nas zagrała w piłkę nożną, a pozostali w siatkówkę.

W środę podobnie jak we wtorek o 8 rano zjedliśmy śniadanie i z przewodnikiem zwiedziliśmy Twierdzę Kłodzko oraz podziemne labirynty.

Następnie w godzinach wieczornych wróciliśmy do Targowiska

Wycieczka bardzo spodobała się wszystkim uczniom. Choć wróciliśmy zmęczeni, to wszyscy byli zadowoleni. Z chęcią będziemy uczestniczyć w kolejnej takiej wycieczce.

Wiktoria Szczudło

Copyright © 2013. ZSO Targowisko Rights Reserved.