W maju 2022 roku została przeprowadzona ankieta ewaluacyjna wśród rodziców uczniów.
Wyniki przedstawiają się następująco.
52% % rodziców deklaruje, że dziecko zjada w domu śniadanie często/zawsze. O tym, że czasami informuje 26% badanych, 16% rodziców podaje, że ich dziecko nie je w domu śniadania.
Podobnie, jak w informacji od dzieci, rodzice potwierdzają, że dzieci najczęściej jedzą produkty zbożowe, pieczywo i makarony, na drugim miejscu owoce i warzywa oraz mleko, jaja i nabiał, kilka razy w tygodniu mięso i ryby.3
Cztery posiłki dziennie zjada w opinii rodziców 50% uczniów. O pięciu posiłkach mówi 25% rodziców i trzy posiłki dziennie wg rodziców zjada 26% dzieci.
Niemal 50% rodziców deklaruj, że dziecko raz dziennie je słodycze, wiele razy dziennie- 10%.. Raz w tygodniu – 23% dzieci je słodycze, wiele razy w miesiącu 20%
Rodzice zapytani o częstotliwość zjadania przez ich pociechy fast foodów odpowiadają, że ok 40% dzieci zjada je raz w miesiącu, tyleż samo rzadziej niż raz w miesiącu. 15% mówi, że wiele razy w miesiącu, kilkoro rodziców mówi, że raz w tygodniu.
77% rodziców podaje, że ich dziecko zawsze zabiera drugie śniadanie do szkoły. Kilka procent mówi, że czasami zabiera śniadanie, tyleż samo - że kupuje coś w szkole.
Znaczna część dzieci najczęściej pije wodę- 78%. Różnica znacząca pojawia się przy słodkich napojach i wodach smakowych. Rodzice mówią o 10% dzieci spożywających te napoje, natomiast 30% dzieci deklaruje, że je wypija. Żaden rodzic nie wskazał również na energetyk- napój wypijany przez dziecko. Kilkoro uczniów je pije.
62% rodziców uważa, że ich dzieci wypija odpowiednią ilość płynów w ciągu dnia. Około 30% uważa, że nie wypija, 10% przyznaje się do niewiedzy w tym temacie.
Połowa ankietowanych rodziców podaje, że dzieci jedzą kolację między 19.00 a 20.00. 26% między 18.00 a 19.00; 16% między 20.00 a 21.00. Po 21.00 dwie osoby; przed godz. 18.00 zjada kolację 7% dzieci.
90% rodziców podaje, że ich dzieci spędzają aktywnie czas wolny : 44% 2-3 razy w tygodniu, 45% -4do 5 razy w tygodniu. Około 4% dzieci nie podejmuje aktywności fizycznej. Dane rodziców pokrywają się z informacją od dzieci.
55% rodziców uważa, że ilość zajęć ruchowych, jakie ma ich dziecko jest wystarczająca. Pozostali rodzice uważają, że: 27% rodziców, że nie jest to wystarczająca ilość ruchu, 18% nie ma wiedzy w tym temacie.
Ponad 80% rodziców uważa, że sprawność ruchowa ich dzieci jest dobra i bardzo dobra, 10 %, że jest doskonała. Kilkoro rodziców mówi o przeciętnej sprawności fizycznej. Jeden stwierdza, że sprawność fizyczna jego dziecka jest niska.
Aktywność, którą najczęściej rodzice proponują swoim dzieciom , to wspólne spacery, na drugim miejscu jest posyłanie na zajęcia sportowe, kolejne to wspólnie uprawiany sport, rozmowy na temat wartości aktywności fizycznej i wychodzenie na plac zabaw.
Na pytanie: skąd dziecko bierze informacje dotyczące wpływu aktywności fizycznej na organizm człowieka, rodzice na pierwszym miejscu zaznaczyli odpowiedź, że z rozmów z dziećmi, na drugim miejscu wskazali nauczycieli, na trzecim czerpanie wiedzy z Internetu.
Kiedy dzieci chodzą spać. Wyniki rodziców rozkładają się równomiernie: 30% dzieci idzie spać między 20.00 a 21.00; 36% w godzinach 21.00-22.00; 30% między 22.00 a 23.00. Dwoje rodziców zaznaczyło, że po godz. 23.00.
Rodzice w 78% zaznaczyli odpowiedź, że ich dzieci śpią od 8 do 10 godzin, nawet dłużej. Pozostali od 6 do 8 godzin. Tymczasem 45% dzieci deklaruje, że śpi od 6-8 godzin, są dzieci które śpią jeszcze krócej.
66% rodziców potwierdza, że ich dziecko tuż przed snem korzysta z mediów elektronicznych. 30% jest zdania, że ich dziecko nie korzysta. Pojedyncze osoby nie wiedzą. Zachodzi dysonans między odpowiedziami rodziców i uczniów: uczniowie w 10% mówią, że nie korzystają tuż przed snem z mediów, rodzice podają, że jest ich więcej, bo 30%.
Rodzice zaznaczają, że dziecko czerpie wiedzę na temat zdrowego odżywiania na pierwszym miejscu od nich, kolejne miejsce zajmują nauczyciele, następne Internet i telewizja.
Rodzice oczekują, że na godzinach wychowawczych będą poruszane tematy z zakresu: alternatywnego spędzania czasu wolnego, zdrowego odżywiania oraz higieny i zdrowia psychicznego. Pojedyncze osoby zaznaczały potrzebę rozmów na temat bezpieczeństwa w kontaktach z obcym( np. wsiadania do samochodu), dojrzewania, akceptacji w grupie, bycia koleżeńskim, zagrożeń w Internecie.