Jesteś tutaj: Start
Uczniowie klas I-III Szkoły Podstawowej w Targowisku w latach 2017- 2019 uczestniczyli w projekcie unijnym „Zwiększamy szanse na lepszą przyszłość-program rozwoju kompetencji uczniów i nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjalnych Gminy Kłaj ”, w ramach którego odbywały się zajęcia rozwijające zainteresowania i wyrównujące szanse edukacyjne dzieci. Realizowano zajęcia z zakresu informatyki, przyrody i matematyki. Dzięki projektowi pracownie zostały wyposażone w sprzęt multimedialny oraz wiele pomocy naukowych.
Podczas zajęć informatycznych uczniowie konstruowali naukowe roboty oraz poznawali tajniki programowania. W świat programowania wprowadzał ich również robot Kodeusz, bohater zestawu edukacyjnego "Zaprogramowani na przygodę". Dzieci musiały pomóc robotowi w naprawie jego statku kosmicznego oraz powrocie do domu rozwiązując kilka programistycznych zadań. Na matematyce wykorzystywane były m.in. klocki Lego, dzięki którym królowa nauk stawała się łatwiejsza. Najciekawsze dla dzieci były zajęcia przyrodnicze, podczas których przeprowadzane były doświadczenia, eksperymenty, odbywały się zajęcia praktyczne oraz w terenie. W głowach dzieciom utkwiły najbardziej: samodzielny wypiek chleba, powitanie jesieni, podchody oraz wszystkie zajęcia gdzie świat przyrody można było poznać wielozmysłowo, poza terenem szkoły. W ramach projektu odwiedziliśmy również Urząd Gminy w Kłaju, gdzie uczniowie spotkali się ze specjalistami ds. ochrony środowiska , p. M. Bzdyl i p. M. Kmiecikiem. Celem spotkania było podzielenie się zdobytą w czasie zajęć wiedzą dotyczącą ochrony klimatu. Uczniowie na spotkanie zabrali stworzone przez siebie produkty recyklingowe oraz postulaty „Jak można dbać o klimat”. Spotkanie było pretekstem do rozmowy o tym, jak w naszej miejscowości można dbać o klimat, jakie działania podjąć, jakie zachowania warto promować i w jaki sposób można by to robić, aby nasze powietrze było czyste. Nabytą w trakcie projektu wiedzę i umiejętności uczniowie wykorzystują podczas codziennych zajęć dydaktycznych. Częściej pytają, dzielą się wiedzą i przełamują lęk przed mówieniem, aktywniej uczestniczą w zajęciach. Dzięki uczestniczeniu w zajęciach projektowych dzieci zainteresowały się myślą technologiczną, rozwinęły umiejętność pracy zespołowej i logicznego myślenia. Kształtowały wyobraźnię przestrzenną, rozwijały pomysłowość i twórcze działanie. Doskonaliły umiejętność działań praktycznych w terenie, pracowali z wykorzystaniem materiałów przyrodniczych, a także zaangażowali się w sprawę ochrony środowiska. Wszyscy bardzo chętnie uczestniczyli w zajęciach i na pewno długo będą pamiętać ten świetnie wykorzystany czas.
Beata Biernat
Katarzyna Pilch
:)
Jak co roku uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Gminnym Festiwalu Artystycznym „Kocham muzykę”.
Po przesłuchaniach konkursowych komisja nagrodziła uczestników, wśród których znaleźli się również nasi uczniowie!
Zespół wokalny ANIMATO w składzie: Aleksandra Bogdanowicz, Emilia Denisiuk i Barbara Leś z piosenką „Pełny luz kochana mamo” oraz Mateusz Korbut utworem „Dla Elizy” L v. Beethovena w swoich kategoriach wywalczyli 2 miejsca. Dziewczynki: Paulina Majewska z piosenką „Bratek gagatek” i Anna Skoczek z „Cud w szafie” zdobyły miejsca 3, a Aneta Skiba z utworem „Rockabye” zagranym na skrzypcach otrzymała wyróżnienie.
Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy!!!
24 maja 2019r. uczniowie klas I-III uczestniczyli w warsztatach fryzjerskich prowadzonych przez Panie Paulinę Buczek i Agnieszkę Denisiuk . Podczas zajęć dzieci poznały podstawowe przybory fryzjerskie oraz tajniki tego zawodu. Atrakcją były rozmaite loki na włosach chętnych dziewczynek oraz kolorowe wzory wykonane specjalnymi farbami w sprayu.
Bardzo dziękujemy Paniom za przybycie do naszej szkoły i fantastyczne zajęcia!
4 czerwca 2019 roku klasa V pod opieką wychowawczyni, pani Barbary Rybak oraz polonistki, pani Patrycji Winzer pojechała do Krakowa.
Tym razem to uczniowie wcielili się w przewodników i zaprezentowali na trasie krakowskie legendy, pięknie je opowiadając w parach. Wędrówkę zaczęli od ul. Karmelickiej, gdzie przy kościele na Piasku usłyszeli opowieść o stópce królowej Jadwigi. Spacerując po Rynku uczniowie zapoznali się z legendami o skarbie pod pałacem Krzysztofory, krakowskich gołębiach, hejnale, braciach - budowniczych wież Kościoła Mariackiego. Przypomnieli też postać pana Twardowskiego. Następnie przeszli pod Wawel, gdzie opowiadali o smoku wawelskim, królewnie Wandzie. Na koniec na dziedzińcu zamku królewskiego snuli opowieści o dzwonie Zygmunta. Projekt zakończył się lekcją muzealną “Rycerz i kultura rycerska” połączoną ze zwiedzaniem wawelskiej zbrojowni.
Zadowoleni i zmęczeni uczniowie po południu pociągiem wrócili do Kłaja.
28 maja 2019 roku pojechaliśmy na wycieczkę do Puszczy Niepołomickiej. Uczestniczyli w niej uczniowie klas VI i VII pod opieką pani Beaty Słodkiej i pana Mirosława Świętka. Wyjazd zorganizował Urząd Gminy w Kłaju z okazji Dnia Natury 2000.
Zebraliśmy się pod szkołą o 8:20, a wyjechaliśmy o 8:30. Zatrzymaliśmy się w Kłaju, żeby zabrać organizatorkę, panią Martę Bzdyl i pozostałych uczestników wycieczki. Do Rezerwatu Lipówka dojechaliśmy około godziny 9:00. Tutaj dwaj panowie: Michał Wieciech, Przedstawiciel Nadleśnictwa Niepołomice i Robert Sawa, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska opowiedzieli nam o tej części lasu, która jest w stanie naturalnym, pozostawiona bez ingerencji człowieka. Dowiedzieliśmy się też o projekcie budowania barci, które będą zasiedlane przez pszczoły. Zaskoczyło nas to, że najstarsze drzewa mają po 200 lat. Następnie pojechaliśmy autokarem do Ośrodka Zachowawczej Hodowli Żubrów, który na stałe zamieszkuje 21 zwierząt, w tym dwa małe i jeden, który ma wyjechać. Ssaki te są potężne, osiągają wagę 800 kg i mogą przeskoczyć dwumetrowy płot. Obecnie są w okresie linienia. Najbardziej zaskoczyło mnie to, że na rogach mają ,,zapisaną’’ historię życia. Przed wejściem do rezerwatu musieliśmy odkazić obuwie, aby nie zarazić zwierząt jakąś chorobą. Na koniec pojechaliśmy na polanę na Sitowcu i piekliśmy kiełbaski nad ogniskiem i piliśmy ciepłą herbatę. Niestety zaczęło grzmieć i dlatego musieliśmy wracać wcześniej niż planowaliśmy. Pod szkołę dotarliśmy około godziny 14:00.
Wycieczka bardzo mi się podobała, ponieważ lubię wyprawy do lasu i pierwszy raz miałem okazję zobaczyć żubry.
Oskar Sobas
W ramach projektu unijnego „Zwiększamy szanse na lepszą przyszłość - program rozwoju kompetencji uczniów i nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjalnych Gminy Kłaj ” nasi uczniowie brali udział w zajęciach rozwijających i wyrównawczych z matematyki.
Na zajęciach często korzystaliśmy z nowych pomocy naukowych: z gier logicznego myślenia typu mistrz logiki, sudoku czy układanki logiczne. Uczniowie bardzo chętnie wykonywali zadania na edukacyjnych stronach internetowych, wykorzystując laptopy otrzymane w ramach projektu. Sami także układali testy matematyczne dla młodszych kolegów i koleżanek. Wśród uczestników zajęć rozwijających zaobserwowano wzrost umiejętności i wiedzy matematycznej oraz kompetencji w zakresie wykorzystania matematyki w praktycznych zastosowaniach. Dzięki uczestnictwu w zajęciach uczniowie przejawiają większe zainteresowanie matematyką.
Uczniowie korzystający z zajęć wyrównawczych chętniej zgłaszają się na lekcjach, samodzielnie rozwiązują zadania domowe. Na zajęciach mogli poćwiczyć materiał, z którym mieli trudności na lekcji. Bardzo chętnie rozwiązywali problemy i zadania matematyczne na miarę swoich możliwości. Ćwiczyli także zdolność logicznego myślenia oraz rozwiązywania zadań różnymi metodami.