^Powrót na górę
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Dzwonki

  1. 8.00-8.45
  2. 8.55-9.40
  3. 9.50-10.35
  4. 10.45-11.30
  5. 11.40-12.25
  6. 12.45-13.30
  7. 13.40-14.25
  8. 14.35-15.20
  9. 15.30-16.15

Pozostałe

Biulety Informacji Publicznej

synergia logo

facebook

enter

 

 

aktualnosci

Zaproszenie na obchody Narodowego Święta Niepodległości

0001

Finał Konkursu Odblaskowa Szkoła w Targowisku

25 X 2019 roku społeczność Szkoły Podstawowej w Targowisku obchodziła Dzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Spotkanie stanowiło zwieńczenie działań zrealizowanych w ramach konkursu „Odblaskowa Szkoła” .
W tym dniu uczniowie ubrani w kamizelki odblaskowe zgromadzili się na apelu –happeningu, podczas którego pedagog szkolny podsumował dotychczas zrealizowane działania: - każdy uczeń posiada i zakłada kamizelki odblaskowe oraz wie, w jakim celu to robi; - w każdej klasie przygotowano gazetki dotyczące bezpieczeństwa na drodze, promujące noszenie odblasków; - spotkanie z policjantem; - odblaskowa dyskoteka; - Jesienny Piknik Odblaskowy; - udział w ogólnopolskim biciu rekordu w pierwszej pomocy, w ramach obchodów „Europejskiego Dnia Przywracania Czynności Serca”; - akcja w klasach 1-3 „Ratujemy i uczymy ratować”; - odblaskowy rajd rowerowy; - podchody odblaskowe; - Odblaskowy Marsz, zachęcający społeczność lokalną do noszenia odblasków; - akcje dla seniorów promujące noszenie kamizelek i elementów odblaskowych; - konkursy plastyczne i wiedzy, szkolne i gminne.
Podczas spotkania wręczono nagrody w konkursach:
- wiedzy o ruchu drogowym przeprowadzonych w dwóch grupach wiekowych:
klasy młodsze
I miejsce zajął Leon Leś- klasa 1
II miejsce Wiktoria Buczek- klasa 2
III miejsce Wojciech Włodarczyk - klasa 3
klasy starsze
I miejsce Bartosz Dubak –klasa 5b
II miejsce Oskar Jankowicz – klasa 6
III miejsce –Franciszek Kampe-klasa 5a

- konkurs plastyczny „Jestem bezpieczny gdy idę lub wracam ze szkoły”:
I miejsce Franciszek Kampe- klasa 5a
II miejsce Gabriela Iżyk- klasa 2
III miejsce Leon Leś –klasa 1
Wyróżniono prace: Mileny Duras- kl.1, Amelii Strach-kl. 5a i Bartosza Durasa- kl. 5a

- konkurs fotograficzny Moja odblaskowa rodzina:
Nagrodę główną i I miejsce otrzymał – Wiktor Stankowski, uczeń klasy 5a.

Docenione zostały również Listy do Seniorów napisane przez Wiktorię Majewską, Amelię Strach i Wiktora Stankowskiego, którzy zachęcali w nich Seniorów do noszenia odblasków.
Uczniowie wykonali również kilkanaście prezentacji, w których udowadniali, dlaczego odblask ratuje życie, jak również wykonali ciekawe ulotki.
W trakcie spotkania odbył się happening, podczas którego uczniowie każdej klasy zaprezentowali okrzyk, wierszyk lub piosenkę, w których zachęcali do bycia widocznym na drodze.
Dziękujemy całej społeczności szkolnej: nauczycielom i uczniom oraz rodzicom za aktywne włączenie się w proponowane działania. Mamy nadzielę, że dzięki podejmowanym działaniom na rzecz podniesienia stanu bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na drodze, wzrośnie świadomość zarówno społeczności szkolnej, jak również lokalnego środowiska.
Koordynatorzy Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa

 

Odblaskowe podchody


24 października uczniowie z klasy pierwszej oraz finaliści konkursu „Droga i ja” z klasy drugiej i trzeciej wzięli udział w grze terenowej, której celem było sprawdzenie umiejętności posługiwania się wiedzą zdobytą podczas zajęć z wychowawcami na temat bezpiecznego poruszania się po drodze. Dzieci bez problemu rozwiązywały zagadki, odpowiadały na pytania dotyczące poruszania się po ulicy oraz wykazały się znajomością podstawowych znaków drogowych. Gra w terenie pozwoliła dzieciom doświadczyć, dlaczego ważne jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, bycie widocznym oraz czemu służą zabezpieczenia znajdujące się na drodze szkolnej: progi zwalniające, barierki przy wyjściu z bramki szkolnej oraz ustawione znaki drogowe.

 

Zaproszenie na przedstawienie

scenariusz 2019 Targowisko

Niska emisja-poważny problem

Plakat Prelekcje Abrys 1W dniu 17 października 2019 roku klasy IV-VIII wzięły udział w spotkaniu zorganizowanym przez Urząd Gminy w Kłaju na temat zanieczyszczenia powietrza. Akcja ma za zadanie uświadomić młodemu pokoleniu konsekwencje, jakie dla zdrowia ludzi i dla środowiska ma palenie śmieci w piecach. Trujące substancje i pyły powstające w procesie spalania są bowiem przyczyną wielu niebezpiecznych chorób, w tym alergii czy chorób nowotworowych.
Drugim ważnym problemem jest niska emisja, którą część społeczeństwa kojarzy jako zjawisko pozytywne, czyli niską emisję CO2 do atmosfery. Tymczasem niska emisja powstaje podczas ogrzewania domów paliwem kiepskiej jakości w starych piecach o złej kondycji technicznej. W efekcie podczas procesu spalania do atmosfery przedostaje się wiele zanieczyszczeń, takich jak tlenek azotu, tlenek siarki czy dwutlenek siarki. Zanieczyszczenie powietrza to palący problem i dotyczy każdego mieszkańca Ziemi.
Zajęcia poprowadziła firma Abrys. Projekt finansowany z funduszy Gminy Kłaj.

XIX Dzień Papieski

dzienpapieski

W piątek 18.10.2019r. w naszej szkole odbył się uroczysty apel z okazji XIX Dnia Papieskiego upamiętniający pontyfikat Jana Pawła II jako Papieża.
Rok ten upływa pod hasłem „Wstańcie, chodźmy!”. Uczniowie klasy VI pod kierunkiem Barbary Rybak w montażu słowno – muzycznym pt. ”Droga do świętości” przedstawili postać Ojca Świętego, wspominali jego dzieciństwo i młodość oraz drogę do świętości. Wypowiedzi uczniów przeplatane były pieśniami ulubionymi przez Papieża m in: „Barką”— którą Papież nadzwyczaj ukochał. Piękną pieśń na melodię „Roty” zaśpiewała Emilka Denisiuk uczennica klasy Va. Uczniowie w skupieniu, pełni powagi wysłuchali akademii.

Rekord w Pierwszej Pomocy

16 października obchodzony jest Światowy Dzień Przywracania Czynności Serca i z tej okazji Szkoła Podstawowa w Targowisku włączyła się do akcji Bicia Rekordu w Pierwszej Pomocy. Uczniowie wszystkich klas zostali przeszkoleni i w wyznaczonym dniu w godzinach od 12.00 do 12.30 prowadzili ciągłą resuscytację krążeniowo-oddechową. W przedsięwzięciu wzięło udział 100 uczniów klas od IV do VIII\
Naszym celem jest wspólne promowanie nauki pierwszej pomocy.

Koordynatorzy ZPB

 

Prawybory Do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej

W dniu 10 października 2019 roku odbyły się prawybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej. Projekt został zorganizowany przez klasę VIII w ramach lekcji WOS. Osoby z tej klasy zasiadły w komisji wyborczej, który była odpowiedzialna za wydawanie kart do głosowania. Ku naszemu zdziwieniu średnia frekwencja wszystkich klas wyniosła 57%. Najwyższą frekwencję uzyskała klasa VII (ok. 89% osób z tej klasy zagłosowało). Komisja wyborcza oraz wyznaczeni uczniowie liczyli procentowe wyniki prawyborów. Wyglądają one następująco:

-PiS ok. 39%,

-PSL ok. 20,4%,

-Konfederacja ok. 13,6%,

Reszta partii zyskała bardzo mało procent ok. 2-3%.

Wybory do sejmu również wygrał PiS (32%), prawie identyczną ilość uzyskało PSL (30,5%).Trzeba przyznać, że podliczanie głosów było dość czasochłonne. Cały projekt był przygotowywany przez ok. 2 tygodnie. Zorganizowanie polegało na:

-wydrukowaniu programu każdej partii,

-własnoręcznemu zrobieniu urny (za którą na prawyborach odpowiadał Maksymilian Migdał), wykonano ją ze starego akwarium,

-zrobieniu stanowiska dla komisji.

Podsumowując podczas całego projektu uczniowie byli bardzo zaangażowani i wiele się nauczyli. Każdy uczeń zobaczył jak wyglądają wybory i na pewno dzięki temu zyskał dużo nowej wiedzy.

 

Sprawozdanie z wycieczki do Auschwitz- Birkenau

Drugiego października 2019 roku klasy siódma i ósma wraz z nauczycielami pojechały na wycieczkę do niemieckiego obozu koncentracyjnego w Oświęcimiu. Wszyscy zebraliśmy się pod szkołą punktualnie o 7.30. Wyjechaliśmy w drogę o godzinie 7:45. Podróż minęła bardzo szybko. Po przyjeździe na miejsce zaparkowaliśmy na parkingu niedaleko obozu. Po opuszczeniu autokaru ruszyliśmy pieszo. Przeszliśmy przez bramę na której widniał napis „ Arbeit macht frei”, czyli praca czyni wolnym. Najpierw sprawdzono nasze plecaki i telefony, po czym dostaliśmy słuchawki i krótkofalówki. Dzięki nim mogliśmy lepiej słyszeć przewodnika.
Na początku zwiedzania muzeum zobaczyliśmy plac, gdzie więźniowie mieli apel trwający niekiedy kilka godzin. Potem przeszliśmy do budynku, w którym na ścianach wisiało kilka obrazów przedstawiających życie w obozie, oraz portrety niektórych więźniów. Widzieliśmy płot elektryczny otaczający Auschwitz. Następnie pani przewodniczka zaprowadziła nas do pomieszczenia w którym mogliśmy zobaczyć pozostałe po więźniach rzeczy osobiste, takie jak; okulary, buty, łyżki, walizki, talerze, ubrania oraz zdjęcia. Usłyszeliśmy historie o doktorze Mengele, który przeprowadzał okrutne eksperymenty na bliźniakach. Pokazano nam również pomieszczenie w którym spalane były zwłoki. Na koniec byliśmy w miejscach kar specjalnych czyli: „celi głodowej’, „ciemnicy”, oraz w pomieszczeniu gdzie gazowano ludzi. Ostatnim miejscem którym zobaczyliśmy w muzeum była Ściana Śmierci, gdzie rozstrzelano kilkadziesiąt tysięcy ofiar. Poznaliśmy także warunki w jakich musieli żyć więźniowie.
Następnie udaliśmy się do Brzezinki obozu oddalonego o kilka kilometrów od Oświęcimia. Było tam dużo baraków i tory. Ludzi przywożono tam pociągami, a kiedy wysiadali za bramą komendant pokazywał im w którą stronę mają iść. W lewo oznaczało śmierć w prawo życie. Za warstwą drzew ukryte były pomieszczenia gazowe, w których zabijano ludzi, a następnie palono ich ciała na stosie. Byliśmy również w jednym z baraków w którym kolejny raz staraliśmy sobie wyobrazić w jakich warunkach musieli żyć więźniowie. Były w nim trzy piętrowe prycze i ściany na których podpisało się kilku turystów.
Po wyjściu z muzeum udaliśmy się autobusem w stronę domu. Przyjechaliśmy pod szkołę ok. godziny 17-tej.
Według mnie obozy koncentracyjne to miejsca naznaczone trudną i tragiczną historią. Pokazują one do czego prowadzi nienawiść, dlatego każdy człowiek powinien je odwiedzić. Budynki, przedmioty, opisy przywołują przerażające wydarzenia z przeszłości i nie pozwalają przejść obojętnie. Wycieczka bardzo mi się podobała, dużo się na niej dowiedziałem, oraz była ciekawym oderwaniem od zajęć szkolnych. Myślę , że każdy z nas zapamięta tą lekcję historii i miejsce gdzie „ Ludzie ludziom zgotowali ten los.”

AK

 

 

Copyright © 2013. ZSO Targowisko Rights Reserved.


Facebook