^Powrót na górę
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Dzwonki

  1. 8.00-8.45
  2. 8.55-9.40
  3. 9.50-10.35
  4. 10.45-11.30
  5. 11.40-12.25
  6. 12.45-13.30
  7. 13.40-14.25
  8. 14.35-15.20
  9. 15.30-16.15

Pozostałe

Biulety Informacji Publicznej

synergia logo

facebook

enter

 

 

aktualnosci

Zarządzenie nr 12/2019/2020

 

Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Targowisku

z dnia 5 maja 2020 roku w sprawie procedur

obowiązujących podczas zajęć opiekuńczych organizowanych w oddziale przedszkolnym

przy Szkole Podstawowej im. T. Kościuszki w Targowisku na czas od 11 maja 2020

do zakończenia obowiązywania ograniczeń wynikających ze stanu epidemii SARS-CoV-2.

Podstawa prawna:

  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. 2020 poz. 493 ze zm.)
  • Wytyczne przeciwepidemiczne Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 4 maja 2020 r. dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.

  1. 1.Organizacja opieki.
  2. Szkoła Podstawowa im. T. Kościuszki w Targowisku organizuje opiekę w oddziale przedszkolnym dla rodziców dzieci pracujących od dnia 11 maja 2020 roku.
  3. Rodzice są zobowiązani złożyć oświadczenia zgodnie z Załącznikiem nr 1 do niniejszego zarządzenia.
  4. Ze względów organizacyjnych nowe dzieci mogą być zgłoszone najpóźniej dwa dni przed dniem przyjścia do przedszkola. Zgłoszenia należy dokonać u dyrektora szkoły za pośrednictwem dziennika elektronicznego.
  5. Opiekunami mogą być wyłącznie osoby zdrowe, bez widocznych objawów choroby zakaźnej.
  6. Liczebność grupy przedszkolnej nie może przekraczać 1 osoby na 4 m2 powierzchni sali przedszkolnej, włącznie z opiekunem. Zajęcia są organizowane w salach mających bezpośredni dostęp do toalety i umywalki.
  7. Godziny pracy nauczycieli w grupie są uzależnione od potrzeb rodziców, nie mogą jednak być inne niż 7.00-16.00.
  8. Opieka obejmuje wyłącznie dzieci zdrowe, bez widocznych objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną, z rodzin nieobjętych kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych.
  9. Dzieci są wpuszczane do budynku przedszkola wejściem głównym, pojedynczo. Do szatni doprowadza i z szatni odprowadza je pracownik przedszkola.
  10. W trakcie dnia nauczyciele mierzą dzieciom temperaturę.
  11. Rodzice nie mogą przebywać na terenie budynku przedszkola.
  12. Dzieci do przedszkola przyprowadzają i odbierają wyłącznie osoby zdrowe.
  13. Zakazuje się bezwzględnie przynoszenia do przedszkola przez dzieci zabawek i żywności.
  14. Dzieci, opiekunowie oraz pracownicy administracji i obsługi są zwolnieni z obowiązku noszenia osłony nosa i ust na terenie budynku przedszkola i w ogródku przedszkolnym.
  15. Pracownicy oddziału przedszkolnego zachowują minimum 1,5 m dystansu między sobą.
  16. Opiekun jest zobowiązany do zakładania środków indywidualnej ochrony (rękawiczki jednorazowe, maseczki, fartuch, przyłbica – stosownie do potrzeb) podczas pomocy dzieciom w zabiegach higienicznych.
  17. Sale przedszkolne są wietrzone raz na godzinę.
  18. Dzieci i opiekunowie myją ręce: po wejściu do sali przedszkolnej, po skorzystaniu z toalety, przed posiłkami, po powrocie z ogródka przedszkolnego, w razie potrzeby, zgodnie z instrukcją i zaleceniami GIS.
  19. W ogródku przedszkolnym na wyznaczonym terenie może przebywać jedna grupa przedszkolna.

  1. 2.Higiena, czyszczenie i dezynfekcja pomieszczeń i urządzeń w ogródku przedszkolnym.
  2. Pomieszczenia w przedszkolu są sprzątane codziennie, zgodnie z obowiązującymi procedurami.
  3. Toalety w salach przedszkolnych są dezynfekowane na bieżąco.
  4. Dodatkowo dwa razy dziennie powierzchnie dotykowe w budynku (poręcze, kontakty, kurki, klamki, blaty, oparcia) są przecierane przy użyciu płynu dezynfekcyjnego. Dezynfekcja odbywa się pod nieobecność dzieci, a po niej następuje wietrzenie pomieszczeń.
  5. Toaleta w przyziemiu jest udostępniona dla pracowników oraz dzieci korzystających z ogródka. Należy ją dezynfekować każdorazowo po skorzystaniu.
  6. Sala przedszkolna, w której odbywają się zajęcia opiekuńcze, jest dezynfekowana codziennie przy użyciu ozonatora po zakończeniu zajęć.
  7. Z sali usunięte zostają wszystkie przedmioty, których dezynfekcja nie jest możliwa.
  8. Powierzchnie dotykowe w ogródku przedszkolnym są codziennie myte z użyciem detergentu.

  1. 3.Organizacja żywienia.
  2. Dostawca posiłków nie wchodzi do budynku przedszkola. Przekazanie naczyń następuje przy wejściu technicznym.
  3. Naczynia i sztućce są myte w zmywarce przy użyciu detergentu w temperaturze 60°
  4. Stoliki, blaty i inne powierzchnie dotykowe na jadalni są dezynfekowane każdorazowo po opuszczeniu jadalni przez grupę.
  5. Pracownik przygotowujący posiłki zachowuje dystans 2 m wobec dzieci.

  1. 4.Procedura postępowania w razie podejrzenia choroby u dziecka.
  2. Opiekun, który zaobserwuje u dziecka objawy sugerujące chorobę zakaźną (katar, kaszel, ból ucha, wymioty, biegunkę lub podwyższoną temperaturę stwierdzoną po pomiarze termometrem) izoluje je natychmiast w osobnym pomieszczeniu – aneksie do sali przedszkolnej.
  3. Pomieszczenie, w którym przebywało chore dziecko, jest dezynfekowane i wietrzone.
  4. Opiekun kontaktuje się telefonicznie z rodzicem, który ma obowiązek niezwłocznie odebrać dziecko.
  5. Dziecko pozostaje do czasu przyjazdu rodzica pod opieką nauczyciela.
  6. Opiekun powiadamia dyrektora szkoły i odnotowuje rozmowę telefoniczną z rodzicem w dzienniku.
  7. Opiekun informuje rodziców innych dzieci obecnych w tym dniu na zajęciach o zastosowaniu w/w procedury.

  1. 5.Procedura postępowania w razie podejrzenia zakażenia COVID-19 u personelu.
  2. W razie wystąpienia u pracownika niepokojących objawów, sugerujących zakażenie COVID– 19, dyrektor zawiadamia Powiatową Stację Sanitarno – Epidemiologiczną.
  3. Dyrektor wspólnie z pracownikami sporządza listę osób mających kontakt z pracownikiem, u którego podejrzewa zakażenie i przekazuje ją do dyspozycji Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej.
  4. Dyrektor powiadamia organ prowadzący i za jego zgodą zamyka placówkę do momentu wyjaśnienia sytuacji.
  5. Informacja o zamknięciu przedszkola z przyczyn sanitarno – epidemiologicznych zostanie przekazana rodzicom w dzienniku elektronicznym szkoły.
  6. W razie potwierdzenia zakażenia COVID-19 dyrektor postępuje zgodnie z zaleceniami Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej.

§2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 6 maja 2020 roku.

Załącznik do zarządzienia (oświadczenia)

Patrycja Winzer

Najlepsze życzenia dla wszystkich Dzieci.

 

dziendzieckaW dniu dzisiejszym obchodzimy wyjątkowe święto, Dzień Dziecka. Życzymy Wam Drogi Dzieci spełnienia marzeń, radości, uśmiechu i cudownego dzieciństwa.

W tym roku zaplanowaliśmy, że w dniu 1 czerwca odbędzie się Przegląd Talentów. Ponieważ nie możemy go przeżyć wspólnie, zapraszamy każdego z Was do podzielenia się z nami swoja zdolnością, pasją. Każdy z Was jest utalentowany. Jeden potrafi godzinami kozłować, inny pięknie maluje, gra, śpiewa, tańczy, gotuje, wyszywa, łowi ryby… Wszystko, co lubisz robić i sprawia Ci przyjemność jest Twoim talentem. Nagraj filmik, prześlij link lub zrób zdjęcie i prześlij na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 6 czerwca. Na stronie szkoły zamieścimy materiał od Was i wspólnie przeżyjemy Dzień Talentów./ Jeśli ktoś nie życzy sobie, by umieszczać na stronie szkoły przesłany materiał, proszę to zaznaczyć./

Dziękujemy za udział w konkursie promującym kulturę słowa.

Fraszkę napisał Bartosz Duras z klasy 5a.

Prace plastyczne nadesłały: Milena Duras z klasy 1 oraz Gabrysia Iżyk z klasy 2.
Serdecznie dziękujemy i gratulujemy pomysłu.

 

Wymyślamy własny produkt recyklingowy

„Każdy Przedmiot, który kiedykolwiek został wyrzucony, istnieje w jakiejś formie na naszej planecie” . Uczniowie klasy I wiedzą, że muszą dbać o przyrodę. Ponownie wykorzystali zużyte przedmioty i stworzyli nowe produkty z różnych odpadów. Ich wyobraźnia nie zna granic, czego dowodem są piękne skarbonki, doniczki, flakony, kubki, zwierzęta.

 

Dzień Mamy

Mama, Mamusia, Mateńka – najbliższe sercu słowa. Jak wyrazić miłość i wdzięczność dla najważniejszej na świecie Osoby?
Uczniowie z klasy I i II wykonali dla swoich Mam rysunki, laurki, napisali wiersze, aby w ten sposób podziękować za wspólnie spędzony czas, pomoc, uśmiech, ale przede wszystkim za WIELKĄ MIŁOŚĆ.

 

Czy używanie wulgaryzmów świadczy o kulturze człowieka?

wrazliwoscCzy zdajesz sobie sprawę z tego, że słowa, które wypowiadasz mają moc? Czy wiesz, że twój język może dawać życie albo śmierć? Twoje słowa, twój język są obrazem stanu twojej duszy. Pewnie o tym wiesz, ale tłumaczysz, że to w nerwach, nie celowo. I co z tego? Kto rządzi twoją mową? Ty czy twoje emocje?

Już Kodeks Wykroczeń zawiera zapis: Art. 141. Kto w miejscu publicznym umieszcza nieprzyzwoite ogłoszenie, napis lub rysunek albo używa słów nieprzyzwoitych, podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1 500 złotych albo karze nagany.
Często słyszymy, że przeklinanie jest sposobem na rozładowanie napięcia, pozbycie się negatywnych emocji, ale czy na pewno? Zaobserwuj siebie. Czy nie jest tak, że przekleństwa wcale Ci nie służą. One nie rozładowują wewnętrznego napięcia, a raczej je podkręcają. Są trochę jak bomba. Może i poczujesz chwilową ulgę, ale Twoje emocje nie znikną, wciąż utrzymuje się zły nastrój. Przekleństwo go przecież nie poprawi.
Z perspektywy kultury europejskiej przeklinanie jest odbierane jako przejaw niestosownego i nieprofesjonalnego zachowania. Innymi słowy, przeklinając, budujemy wizerunek osoby, która łatwo poddaje się emocjom i nie przestrzega norm społecznych.
Pamiętaj, emocje towarzyszą nam na każdym kroku, ale musimy nauczyć się z nimi obchodzić. Znaleźć taki sposób na ich rozładowanie, który nie uderza w Cebie i w inne osoby. Wypowiadane słowa nie tylko nas opisują, ale nas kreują, tworzą. Wykaż się wysoką kulturą i zobacz, że jest to możliwe.
To, w jaki sposób się wypowiadasz, świadczy o Twojej kulturze osobistej.

Konkurs na nadchodzący tydzień
Napisz wierszyk, rymowankę lub fraszkę na temat: Mowy polskiej nie nadużywam,czyli jak dbać o kulturę słowa, których przesłaniem jest sprzeciw wobec wulgaryzmów.
A dzieci, jeśli wolą formę plaastyczną, zapraszam do wykonania pracy i przesłania zdjęcia nt. „Język miłości w mojej rodzinie”.
Pracę prześlij na adres mailowy, podaj imię, nazwisko i klasę. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Szkolna Księga dowcipów

Od Mateusza z klasy 3

dowcipyNa lekcji biologii pani pyta uczniów:
- Proszę wymienić pięć drapieżników.
- Jeden lew i cztery tygrysy - odpowiada Jaś.
Pani przedszkolanka pomaga dziecku założyć wysokie, zimowe butki. Szarpie się, męczy, ciągnie.
- No, weszły!
Spocona siedzi na podłodze, a dziecko mówi:
- Ale mam buciki odwrotnie.
Pani patrzy, faktycznie! No to je ściągają, mordują się, sapią. Wciągają je znowu, sapią, ciągną, ale nie chcą wejść.
- Uuuf, weszły!
Pani siedzi, dyszy, a dziecko mówi:
- Ale to nie moje buciki.
Pani niebezpiecznie zwęziły się oczy. Odczekała i znowu szarpie się z butami... Zeszły!
Na to dziecko:
- Bo to są buciki mojego brata ale mama kazała mi je nosić.
Pani zacisnęła ręce mocno na szafce, odczekała, aż przestaną jej się trząść i znowu pomaga dziecku wciągnąć buty. Wciągają, wciągają, weszły!
- No dobrze, - mówi wykończona pani - a gdzie masz rękawiczki?
- W bucikach.

dowcipyW szkole na matematyce pani pyta Jasia:
- Jasiu co to jest kąt??
Jasiu na to:
- Kąt to najbrudniejsza część mojego pokoju

 

 

dowcipyNauczycielka mówi do ucznia:
- Ten rysunek jest bardzo dobry.
Przyznaj się, kto ci go zrobił: ojciec czy matka?
- Nie wiem, ja już spałem - odpowiada uczeń.


dowcipy- Tato, mój nauczyciel polskiego pochwalił mnie dzisiaj.
- Naprawdę? Co powiedział?
- Powiedział, że piszę jak lekarz z 30-letnią praktyką.

 

 

dowcipyNauczyciel sprawdza zadanie domowe...
- Otwórzcie zeszyty... Jagoda, kiedy odrabiasz lekcje?
- Po obiedzie.
- To czemu tej pracy domowej nie odrobiłaś?
- Bo jestem na diecie.


Od Mateusza z klasy 2:
dowcipySpotyka się dwóch malców przed przedszkolem:
-  Wiesz, że mój tata pływa w marynarce? - mówi jeden
- A mój w kąpielówkach ?

Od Kamila z klasy 6

dowcipyPani Dyrektor szkoły przechodzi korytarzem obok klasy, z której słychać straszny wrzask. Wpada, łapie za rękaw najgłośniej wrzeszczącego, wyciąga go na korytarz i stawia w kącie. Po chwili z klasy wychodzi kolejnych trzech młodzianów, którzy pytają:
- Czy możemy już iść do domu?
- A z jakiej racji?
- No... przecież skoro nasz nowy pan od biologii stoi w kącie, to chyba lekcji nie będzie, prawda?  


dowcipyNauczyciel języka polskiego pyta uczniów:
- Jak brzmi liczba mnoga do rzeczownika "niedziela"?
- Wakacje, proszę pani! 

 

 


dowcipyNa lekcji języka polskiego nauczyciel pyta:
- Czym będzie wyraz "chętnie" w zdaniu: "Uczniowie chętnie wracają do szkoły po wakacjach."?
Zgłasza się Jasio:
- Kłamstwem, panie profesorze!


dowcipyPrzeczytałeś trylogię Sienkiewicza?
- To trza było przeczytać?
- Tak, na dzisiaj.
- o jej, a ja przepisałem...


dowcipyOjciec pyta syna:
- Co robiliście dziś na matematyce?
- Szukaliśmy wspólnego mianownika.
- Coś podobnego! Kiedy ja byłem w szkole, też szukaliśmy wspólnego mianownika! Że też nikt go do tej pory nie znalazł... 

 

dowcipyNauczyciel WF każe dzieciom robić "rowerek".
Wszyscy wykonują ćwiczenie, tylko Jasio położył się na plecach i trzyma nieruchomo nogi w górze.
- A Ty dlaczego nie ćwiczysz?
- A ja jadę z górki...


 

dowcipyJasio pyta się nauczycielki:
- Czy można karać dzieci za coś czego nie zrobiły?
- Oczywiście że nie.
- To ja nie zrobiłem zadania domowego.

 


Od Oliwiera z klasy 8. Pisze, że to historia prawdziwa.
dowcipyMłody ksiądz po raz pierwszy udzielał sakramentu małżeństwa. Podczas ceremonii zapomniał jakie imię ma pan młody. Podszedł więc do nowożeńca i po cichu go zapytał:
- Jak pan ma na imię? Ten nic nie odpowiedział.
- Jak pan ma na imię? – ponownie zapytał ksiądz. Dalej cisza.
- No, jak pan ma na imię? Pan młody, przestraszony tym, że nawet w takiej sytuacji ksiądz go egzaminuje, wreszcie odpowiedział: - Pan ma na imię Jezus Chrystus.

Jeszcze inne, śmieszne dowcipy.

dowcipy- Jasiu! Dlaczego znowu się spóźniłeś?
- Bo przed szkołą jest taki znak: UWAGA, ZWOLNIJ!
- Ciociu, wetknęłabyś nos w gniazdo szerszeni?
- Ależ Jasiu, co też ci przyszło do głowy?
- Bo mamusia mówiła, że ty wszędzie wtykasz nos.
Dziadzio Stasio parkuje starego malucha przy Sejmie.
- Panie, zjeżdżaj pan stąd!- woła ochroniarz. To jest Sejm, tu się kręcą posłowie i senatorowie!
- Ja się nie boję, mam alarm!
Dyrektor do sekretarki:
- Czy zamieściła pani już to ogłoszenie, że szukamy nocnego stróża?
- Oczywiście panie dyrektorze.
- I jaki efekt?
- Natychmiastowy, okradli nam magazyn.
-Tato, wiesz jakich słów używamy w szkole najczęściej?
- Nie wiem.
- Zgadłeś!

Oni znają mitologię najlepiej!

IMG 20200520 13030911 marca 2020 r. odbył się Szkolny Konkurs Mitologiczny. W konkursie wzięło udział 14 uczniów z klas V- VIII. 

Uczniowie musieli wypełnić test, w którym pojawiły się m. in. pytania dotyczące atrybutów poszczególnych bogów oraz znajomości najważniejszych mitów greckich. Ponadto trzeba było rozwiązać krzyżówkę oraz rozkodować zdanie.

Uczniowie, którzy rozwiązali test najlepiej to:
Barbara Leś (klasa 5a) - I miejsce
Aleksander Krzeczowski (klasa 7a) - II miejsce
Amelia Strach (klasa 5a) - III miejsce
Julia Strach (klasa 8a) - wyróżnienie

Zwycięzcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Nagrody i dyplomy zostaną wręczone przy najbliższym możliwym spotkaniu.

„ Dla nikogo nie jest ani za wcześnie, ani za późno zacząć troszczyć się o zdrowie swej duszy.” ( Epikur)

empatiaKażdy z nas doświadcza czasem pewnych trudności, czy dolegliwości psychicznych. To nic niezwykłego. Zdrowa psychika nie oznacza braku złego samopoczucia. Warto jednak pamiętać, że utrzymanie zdrowia psychicznego może nam pomóc w zmaganiu się z przeciwnościami losu.

Czym jest Zdrowie psychiczne?
Jest stanem, na który składają się trzy aspekty:
• dobra kondycja zdrowotna,
• poczucie komfortu psychicznego,
• utrzymywanie prawidłowych relacji społecznych.

Jak zadbać o swoje zdrowie psychiczne?
Powraca temat : bądź aktywny fizycznie
Możesz pomyśleć, że aktywność fizyczna nie ma wpływu na naszą psychikę. A jednak badania potwierdzają, że osoby, które poświęcają około 30 minut dziennie na jakąkolwiek aktywność fizyczną (spacer z psem, spacer do pracy, ćwiczenia gimnastyczne, jazda na rowerze itd.) rzadziej chorują na depresję, rzadko skarżą się na znużenie i zmęczenie. Aktywność fizyczna poprawia także koncentrację umysłu oraz sprawność intelektualną. Odpowiednio długi (tj. 6-8 godzin), nieprzerwany sen w zaciemnionym pomieszczeniu ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie i kondycję psychiczną. Niedobór snu zwiększa problemy z koncentracją, ma wpływ na rozdrażnienie i nastawienie do kolejnego dnia.
: odżywiaj się regularnie
Pełnowartościowe i regularnie spożywane posiłki, odpowiednie nawodnienie organizmu, a także sposób, w jaki jemy (czy mamy czas na jedzenie? Czy może jemy oglądając telewizję, w samochodzie, przy komputerze? Jak to jedzenie jest podane? Estetyka otoczenia też ma ogromny wpływ na samopoczucie - to wszystko oddziałuje na naszą kondycję psychiczną.
: komunikuj się:
- z sobą samym
Równie ważnym sposobem na zachowanie dobrego zdrowia psychicznego jest język, jakim się posługujemy. I tak, przesadne uogólnienia, używanie słów „nie mam czasu”, „nigdy”, „zawsze”, „za trudne”, „wszystko”, „to niemożliwe” determinują nasze zachowania - wierzymy w to, że ” to czego się uczę jest za trudne”, „nigdy tego nie osiągnę”, „wszystko zepsułem”, „nic mi się nie udaje”. Negatywnie nacechowane komunikaty sprawiają, że obniża się poczucie własnej wartości. Wypowiadając takie zdania, przestajemy nad sobą pracować, uczyć się, rozwijać. Podobnie rzecz ma się z porażkami - często traktujemy je jak przysłowiowy „koniec świata” i życiową tragedię, tymczasem możemy je traktować jako wskazówki do tego, by sukces osiągnąć inną drogą, niż planowaliśmy. A to prowadzi do dalszego rozwoju.
- z otoczeniem
Przebywaj z ludźmi, którzy są pozytywnie nastawieni do świata. Przebywanie w gronie osób, których obecność nas drażni, które są agresywne względem innych sprawia, że zaburzone jest nasze poczucie bezpieczeństwa. Dobrym rozwiązaniem jest zmiana środowiska i odcięcie się od takich ludzi. Podobnie jest z osobami, które ciągle narzekają, marudzą, nic im się nie podoba i są pesymistycznie nastawione do innych i do siebie. Ważna jest świadomość, że takich osób nie zmienimy. Zmienić możemy jedynie siebie.
:ciesz się z drobnych rzeczy
Czy umiesz „kontaktować się” z własnymi emocjam? Czy nie jest tak, że ciągle żyjemy w pośpiechu i zapominamy cieszyć się drobnymi rzeczami? Kiedy pozwoliliśmy sobie na radość, uśmiech, na złość i smutek? Czy umiemy nazywać to, co czujemy? „Czuję się smutny, ponieważ...”, „Jestem rozzłoszczona, bo...”. Takie proste komunikaty i nazywanie emocji sprawiają, że uczymy się m.in. odpowiedzialności za swoje zachowania.
Jak trenować pozytywne myślenie? Zobacz filmik, tylko 4 minuty.
https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/jak-dbac-o-dobry-nastroj
: nazwij swoje marzenia
Abyś mógł przyjąć obecny stan życiowy, nie uciekaj od tego, co jest „tu i teraz”. Nie możemy także zapominać o naszych marzeniach, o wyznaczaniu kolejnych celów i realizowaniu ich z całą konsekwencją i radością. Nawet, jeśli ich osiągnięcie jest trudne, warto popatrzeć na korzyści, jakie czekają na końcu tej drogi. Również stawianie prostych pytań, takich jak: „Czego mi brakuje w tym miejscu, w którym jestem? Co czuję? Jakich zmian chcę i czy mam na nie wpływ?”, pomaga zwerbalizować nasze potrzeby i czerpać radość z życia.
: śmiej się jak najwięcej
5 minut śmiechu jest równe 20 minutom relaksacji. Śmiech pobudza nasz system sercowo-naczyniowy, dostarczając mu dużą dawkę tlenu, porównywalną z ćwiczeniami fizycznymi. Co więcej, szczery śmiech pobudza do pracy aż 80 mięśni całego ciała i podobnie jak relaksacja, obniża produkcję hormonów stresu! Obejrzyj dobrą komedię, powspominaj z kimś bliskim zabawne historie z Waszego życia! Pozytywne skutki dla zdrowia są niezaprzeczalne!

Materiał źródłowy:
https://www.mp.pl/pacjent/psychiatria/aktualnosci/151284,jak-dbac-na-co-dzien-o-zdrowie-psychiczne
https://www.gdansk.pl/download/2017-02/85826.pdf


Relaksacje dla najmłodszych:

https://www.youtube.com/watch?v=p9h8SChtrjI

https://www.youtube.com/watch?v=tRSEaTcHUII – przed zaśnięciem

https://www.youtube.com/watch?v=8unGIurRsXo – kotek
https://www.youtube.com/watch?v=t2cRatw2cko – Opowiadania do chichotania" audiobook opowiadania Renaty Piątkowskiej
https://pieknoumyslu.com/techniki-relaksacyjne-gry-dzieci/- 9 gier wzmacniających psychikę dzieci
Muzyka relaksacyjna dla wszystkich:
https://www.youtube.com/watch?v=SCjAEV2v6JU
Jak radzić sobie ze stresem:
https://www.pokonajlek.pl/jak-radzic-sobie-ze-stresem/
Propozycje ćwiczeń:
https://www.moodcafe.co.uk/media/23651/Relaxation%20exercises%20in%20Polish_cwiczenia%20relaksacyjne.pdf

ŚMIEJMY SIĘ !

Zapraszamy do udziału w tworzeniu Szkolnej Księgi Dowcipów.
Jeśli ubawił Cię jakiś dowcip, śmieszne zdarzenie, przeżyłeś komiczną sytuację, prześlij na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W nagrodę Twój dowcip znajdzie się w Szkolnej Księdze Dowcipów, którą umieścimy na stronie internetowej naszej szkoły. Zyskasz pozytywny wpis z zachowania.


POWIEDZ COŚ MIŁEGO Miłe słowa potrafią zdziałać cuda – nawet najbardziej szary dzień staje się bardziej przyjazny, a samoocena idzie mocno w górę…
Zachęcam, aby w najbliższym tygodniu każdy, kto przeczyta tę wiadomość postarał się powiedzieć coś miłego swoim najbliższym .

Copyright © 2013. ZSO Targowisko Rights Reserved.


Facebook